Meestgestelde vragen - Opdrachtgevers

Samenwerken met flexwerkers en zzp'ers

Zzp’ers: Voor elke shift dient er een opdrachtovereenkomst opgesteld te worden. In deze overeenkomst staat een annuleringstermijn van 48 uur. Wanneer een zzp’er binnen deze 48 uur de dienst afzegt, kunnen hier consequenties aan verbonden zijn.

Uitzendkrachten: Er geldt een annuleringstermijn van 96 uur. Wanneer een uitzendkracht binnen deze 96 uur de dienst afzegt, kunnen hier consequenties aan verbonden zijn.

Zzp’ers: Bij onenigheid met de opdrachtnemer, raden we aan om eerst samen het geschil op te lossen. Probeer je standpunt te bespreken en tot een overeenkomst te komen. Als dit niet lukt, staan we klaar om te helpen. Neem gerust contact met ons op voor verdere ondersteuning.

Uitzendkrachten: Ben je niet tevreden over een uitzendkracht? Neem dan contact op met je Accountmanage of Planner.

Gebruik van het platform

Zzp’er: In 4 stappen een shift aanpassen

  1. Ga naar jouw planning in het opdrachtgeversportaal.
  2. Klik op de betreffende shift. 
  3. Klik rechtsboven op de drie puntjes en kies wijzigen.
  4. Wijzig je shift. Is jouw shift reeds geclaimd? Vergeet niet de zorgprofessional(s) op de hoogte te stellen. 

Uitzendkrachten: In 4 stappen een shift aanpassen

  1. Ga naar jouw planning in het opdrachtgeversportaal.
  2. Klik op de betreffende shift. 
  3. Klik rechtsboven op de drie puntjes en kies wijzigen.
  4. Wijzig je shift. De uitzendkracht wordt hier automatisch van op de hoogte gesteld. Je kunt de shift alleen aanpassen binnen de annuleringstermijn va 96 uur. 

Zzp’er: Verwijder de dienst in vier stappen: 

  1. Ga naar jouw planning in het opdrachtgeversportaal.
  2. Klik op de betreffende shift. 
  3. Klik rechtsboven op de drie puntjes en kies verwijderen.
  4. Is jouw shift reeds geclaimd? Vergeet niet de zorg professional(s) op de hoogte te stellen. 

Uitzendkrachten: Verwijder de dienst in vier stappen: 

  1. Ga naar jouw planning in het opdrachtgeversportaal.
  2. Klik op de betreffende shift. 
  3. Klik rechtsboven op de drie puntjes en kies verwijderen.
  4. Is jouw shift reeds geclaimd? Dan wordt de uitzendkracht hier automatisch van op de hoogte gesteld. Je kunt de shift alleen verwijderen binnen de annuleringstermijn van 96 uur. 

Zzp’ers: Diensten toevoegen? Eenvoudig! Ga naar het opdrachtgeversportaal en klik op de planningstool. Hier vind je een plusicoon rechtsonder. Klik erop en vul de shiftgegevens in, zoals datum, tijd, locatie, functie en uurtarief. Voeg details toe zoals het aantal benodigde zorg professional(s) en no-showboetes. Klik op het vinkje rechtsonder om de shift te plaatsen. Nu is het wachten op aanmeldingen!

Uitzendkrachten: Diensten toevoegen? Eenvoudig! Ga naar het opdrachtgeversportaal en klik op de planningstool. Hier vind je een plusicoon rechtsonder. Klik erop en vul de shiftgegevens in, zoals datum, tijd, locatie en functie. Voeg details toe zoals het aantal benodigde uitzendkrachten. Klik op het vinkje rechtsonder om de shift te plaatsen. Nu is het wachten op aanmeldingen!

Zeker! In zes korte stappen vertellen we je hoe

  1. Ga naar jouw planning in het opdrachtgevers portaal.
  2. Klik op het + symbool om een dienst toe te voegen.
  3. Voeg de dienst die je wilt toevoegen toe als losse dienst. 
  4. Klik op je dienst en kies rechtsboven voor de […]
  5. Kies voor “Meerdere shifts toevoegen”. 
  6. Selecteer de dagen waarop je jouw shift in bulk wilt toevoegen.

Problemen bij het inloggen

Jammer om te horen dat je problemen hebt bij het inloggen. Je kan altijd contact opnemen met jouw Accountmanager. Voordat je dit doet, is het wel handig om te kijken of de oplossing voor jouw probleem hieronder staat aangegeven.

Gebruik de Google Authenticator-app voor een uniek tijdelijk wachtwoord, exclusief zichtbaar in deze app. Download Google Authenticator in de App Store of Google Play Store. Scan de QR-code die je per e-mail hebt ontvangen om het tijdelijke wachtwoord te zien.

Heb je een nieuw wachtwoord aangevraagd, maar heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan altijd jouw spam. Soms komen dit soort berichten helaas daar terecht.

Neem dan contact op met ons of met jouw Accountmanager Wij staan voor je klaar! 

Flexpool

Een flexpool is een groep zzp’ers of flexwerkers die bekend zijn bij jouw organisatie en waarmee je graag werkt. Zodra een zzp’er of uitzendkracht één keer heeft gewerkt, kan hij worden toegevoegd aan jouw flexpool. Indien nodig kunnen wij hier ook in ondersteunen.

Voordelen van een flexpool zijn onder andere:

  • Snellere invulling van shifts
  • Geen noodzaak meer voor zzp’ers of uitzendkrachten om acceptatie te vragen; ze kunnen direct diensten claimen.
  • Hoger dekkingspercentage, dankzij een vaste groep zzp’ers of uitzendkrachten die regelmatig werkt. Hierdoor reageren ze sneller op beschikbare diensten.

In het menu links kun je flexpools beheren en flexwerkers toevoegen aan een flexpool. Je kunt dit ook doen via een checkout, door op de drie puntjes te klikken en te kiezen voor Flexpoolbeheer. 

Wanneer je wijzingen binnen jouw flexpool wilt aanbrengen kan je contact opnemen met Aethon of Aelio. Wij zorgen ervoor dat alle veranderingen binnen de flexpool worden doorgevoerd. Dit kan via de button onder aan de pagina of door contact op te nemen met jouw Accountmanager.

Betaling en Kosten

Zzp: De facturatie naar opdrachtgevers wordt gesynchroniseerd met de betalingen aan de zzp’ers. Voordat we een factuur naar de opdrachtgever sturen, moeten de uren worden goedgekeurd. Dit gebeurt via de wekelijkse goedkeuring in het opdrachtgeversportaal.

Uitzendkrachten: De facturatie wordt gedaan op basis van de checkouts en volgens de afspraken die hierover zijn gemaakt met de opdrachtgever.

Over Aelio

Op ons platform kun je eenvoudig een dienst plaatsen wanneer je maar wilt. Als opdrachtgever heb jij de controle. Nadat je de dienst hebt geplaatst, kunnen zzp’ers zich aanmelden. Zij zijn door Aelio geverifieerd op hun bevoegdheid en bekwaamheid.

Zodra de dienst is voltooid, voert de zzp’er zijn gewerkte uren in via de app. Deze kunnen met één druk op de knop worden goedgekeurd. Zo is alles transparant geregeld. Wij verzorgen alle facturatie met de zzp’er, dus jij hoeft je daar geen zorgen over te maken.

Ben je tevreden met een zorgprofessional? Geef hem een goede beoordeling of voeg hem toe aan je vaste flexpool. Zo kun je hem nog sneller bereiken wanneer je extra hulp nodig hebt!

Op ons platform kun je eenvoudig een dienst plaatsen wanneer je maar wilt. Als opdrachtgever heb jij de controle. Nadat je de dienst hebt geplaatst, kunnen uitzendkrachten zich aanmelden. Zij zijn door Aethon geverifieerd op hun bevoegdheid en bekwaamheid.

Zodra de dienst is voltooid. voert de uitzendkracht zijn gewerkte uren in via de app. Deze kunnen met één druk op de knop worden goedgekeurd. Zo is alles transparant geregeld. Wij regelen verder alles met de uitzendkracht, dus jij hoeft je daar geen zorgen over te maken.

Ben je tevreden met een uitzendkracht? Geef hem een goede beoordeling en voeg hem toe aan je vaste flexpool. Zo kan hij sneller diensten claimen die jij openzet. 

Bij de inzet van zzp’ers: Wij staan voor je klaar. Stuur ons een bericht.

Bij de inzet van uitzendkrachten: Wij staan voor je klaar. Neem contact op met jouw accountmanager of mail ons op [email protected].

Meestgestelde vragen