Meestgestelde vragen - UITZENDKRACHTEN

Diensten

Aanmelden dienst: Zie je een interessante dienst in het dienstenoverzicht? Reageer eenvoudig via de app door te klikken op ‘Aanmelden’. Nadat je de stappen hebt doorlopen om je aan te melden voor de dienst wordt je profiel ter goedkeuring naar de opdrachtgever gestuurd (zodra jouw aanmelding is goedgekeurd (dit duurt meestal één à twee dagen), ontvang je een e-mail ter bevestiging en is de dienst van jou! 

Dienst claimen: Wanneer je in een flexpool zit bestaat de optie om geselecteerde diensten direct te claimen. Dit betekent dat wanneer je voor deze diensten op ‘claimen’ klikt, de dienst automatisch aan jou wordt toegewezen. Dit kan alleen als je onderdeel bent van de flexpool van deze specifieke opdrachtgever. Verdere goedkeuring is dan niet nodig. Je kunt de diensten die je direct kunt claimen herkennen aan het bliksemicoon. 

Zorg: De diensttijden in de zorg zijn van 07:00 uur tot 23:00 uur, van maandag tot en met zondag. Je hebt de flexibiliteit om je diensten in te plannen op tijden die voor jou het beste uitkomen. De diensttijden vind je bij de specifieke diensten in de Aelio-app. 

Kinderopvang: De diensttijden in de kinderopvang zijn van 07:00 uur tot 19:00 uur, van maandag tot en met vrijdag. Je hebt de flexibiliteit om je diensten in te plannen op tijden die voor jou het beste uitkomen. De diensttijden vind je bij de specifieke diensten in de Aelio-app. 

Zorg: De diensten die je kunt kiezen, zijn afhankelijk van de studie die je volgt en je ervaring in de zorg. Als je weinig tot geen ervaring hebt, kun je je aanmelden voor huiskamerdiensten (niveau 1). Bij meer ervaring kun je kiezen voor diensten waarbij je ondersteunt bij Algemene Dagelijkse Levensverrichtingen (niveau 2), zoals wassen, aankleden en het gebruik van tilliften. 

Heb je praktijkervaring in de zorg? Dan kun je ook medicatie uitdelen (niveau 2+), bloedsuiker prikken, insuline toedienen en andere verpleegtechnische handelingen uitvoeren (niveau 3). 

In de Aelio-app kun je filteren op jouw certificaten. Op basis daarvan toont Aelio een overzicht van de diensten waarvoor jij je kunt aanmelden. 

Kinderopvang: In de kinderopvang zijn de beschikbare diensten afhankelijk van je kwalificaties en certificaten. Voor het werken met baby’s is een extra certificaat vereist. Daarnaast gelden taaleisen, afhankelijk van de locatie en doelgroep. Via jouw profiel staat ingesteld welke certificaten je hebt en krijg je een overzicht van passende diensten, zoals werken op een kinderdagverblijf (KDV) of buitenschoolse opvang (BSO).

Ja dat kan! Je kunt jezelf aanmelden voor verschillende diensten bij verschillende opdrachtgevers die passen bij jouw opleidingsniveau. Heb je een favoriete opdrachtgever? Geef het aan in de Aelio-app door via de gewenste dienst op de opdrachtgever te klikken, om vervolgens op het hartje te klikken.

In de meeste gevallen keurt de opdrachtgever een aanmelding goed binnen 1 tot 2 werkdagen. Let op: de opdrachtgever heeft tot aan het begin van de dienst de tijd om jouw aanmelding te beoordelen. Houd dit dus goed in de gaten. Kun je de dienst om welke reden dan ook niet meer werken? Zorg er dan voor dat je jouw aanmelding minimaal 96 uur voor aanvang annuleert. 

In het dienstenoverzicht van de Aelio-app vind je alle beschikbare diensten van verschillende opdrachtgevers. Wil je alleen diensten zien die aansluiten bij jouw voorkeuren? Gebruik dan de filteroptie. Met de filterknop kun je eenvoudig selecteren op locatie, datum, vereiste certificaten en je favoriete opdrachtgevers.

De opdrachtgever beslist of je in de flexpool komt. Zet daarom je beste beentje voor! Wees punctueel, goed voorbereid en communiceer helder. Hoewel we geen garanties kunnen geven, vergroot dit wel je kans.

Afmelden

Klik op de dienst en druk op ‘aanmelding annuleren’. Zorg er dan voor dat je jouw aanmelding minimaal 96 uur voor aanvang annuleert.

Zorg: Is de termijn verstreken? Neem direct contact op met ons via [email protected].

Kinderopvang: Is de termijn verstreken? Neem direct contact op met ons via [email protected]

Ziekmelden

Zorg: Voordat de annuleringstermijn (96 uur) is verstreken, kan je de dienst zelf in de Aelio-app cancelen. Is de termijn verstreken? Neem direct contact op met ons via [email protected] of bel naar (088 035 15 13).

Kinderopvang: Voordat de annuleringstermijn (96 uur) is verstreken, kan je de dienst zelf in de Aelio-app cancelen. Is de termijn verstreken? Neem direct contact op met ons via [email protected] of bel naar (088 035 15 13).

Salaris, reiskostenvergoeding en ORT

Je ontvangt je salaris maandelijks op de 25e. Als dit in het weekend valt, krijg je het salaris de vrijdag ervoor. Je vakantiegeld (8,33%) krijg je ook maandelijks direct uitbetaald. Als je een contract hebt met vaste uren krijg je je contracturen in de maand zelf uitbetaald en de meeruren een maand later. Bij een 0-uren contract krijg je al je gewerkte uren een maand later uitbetaald.

Uitbetaling overuren: Overuren worden een maand later uitbetaald. Voorbeeld: Als je een contract hebt van 8 uur per week, worden deze uren in dezelfde maand uitbetaald. Indien je meer uren werkt dan je contracturen, bijvoorbeeld 12 uur in een maand, worden de extra 4 overuren de volgende maand uitbetaald. 

Zorg: Ja! Aethon werkt volgens verschillende CAO’s die gelden in de zorg (zoals bijvoorbeeld de CAO Verpleeg- en Verzorgingstehuizen & Thuiszorg of de CAO Gehandicaptenzorg. Je ORT is afhankelijk van de sector waarin je aan de slag gaat.

Ja! Via de Aelio-app kan je reiskosten en kilometers declareren. Dit vul je in bij de check-out van de gewerkte dienst. Met een studenten OV-kaart kan je de kilometers buiten het studentenreisproduct (weekend- of weekabonnement) ook declareren. Dit bedraagt de wettelijke vergoeding van 21 cent per kilometer. 

Nee, dat gaat helaas niet i.v.m. privacywetgeving en de aanvraag van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).

Uren en Checkout

Check-out: Na elke dienst vul je jouw gewerkte uren in de app. Je doet dit via de de knop ‘Uren Indienen’. Het is belangrijk om dit direct na afronding van je dienst te doen, zodat de opdrachtgever snel je uren kan goedkeuren. Zo houd je netjes je uren bij en zorgen wij dat je aan het eind van de maand wordt uitbetaald! 

Nadat je de check-out hebt voltooid worden uren ter goedkeuring naar de opdrachtgever gestuurd. Over het algemeen worden de uren geaccepteerd. Als de opdrachtgever het oneens is met de ingediende uren, krijg je een tegenvoorstel.

Uurloon in de app is een vanaf uurloon in die schaal en ter indicatie. Daadwerkelijke uurloon is afhankelijk van de trede van de medewerker. 

Het uurloon dat in de app wordt weergegeven, is een indicatief startuurloon binnen de desbetreffende salarisschaal. Dit bedrag dient als richtlijn en kan variëren afhankelijk van de specifieke trede waarin de medewerker is ingeschaald. Het daadwerkelijke uurloon wordt bepaald op basis van de ervaring, vaardigheden en andere relevante factoren die van invloed zijn op de inschaling binnen de schaal.

Account en Inloggen

Ben je je wachtwoord vergeten? Geen zorgen, dit kun je eenvoudig oplossen via de app. Op het inlogscherm kun je aangeven dat je je wachtwoord bent vergeten en een nieuw wachtwoord wilt instellen. Vul het e-mailadres in waarmee je je hebt geregistreerd, en Aelio stuurt je een e-mail om je wachtwoord te resetten.

Het emailadres is hoofdlettergevoelig. Zorg er dus voor dat je het emailadres invult waar je mee hebt aangemeld.

Let op: heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan altijd je spammap. Het kan zijn dat de e-mail daar terecht is gekomen.

Om je persoonlijke gegevens te wijzigen, open je de app en tik je rechtsonder op het symbool. Hier vind je al je gegevens die je kunt aanpassen. Voor visuele ondersteuning, zie hieronder!

Let op: Je e-mailadres kun je niet aanpassen, want je account is hieraan gekoppeld. Klopt je e-mailadres niet of heb je er geen toegang meer toe? Dan zul je een nieuw account moeten aanmaken.

Heb je problemen met de app? Geen zorgen, we gaan het oplossen.

Als je problemen ondervindt, kun je contact met ons opnemen via de groene knop rechts onder in het scherm. Zorg ervoor dat je duidelijk beschrijft wat je tegenkomt, zodat we je goed kunnen helpen. Het toevoegen van een screenshot of video kan ons enorm helpen!

Hier zijn een paar zaken die we graag willen weten:

  • Wat zie je op het scherm?
  • Welke stappen heb je al genomen om het probleem op te lossen?
  • Is er een foutmelding? Zo ja, welke?
  • Is de app up-to-date?
  • Heb je je telefoon en de app al opnieuw opgestart?

Wil je je account verwijderen in Aelio? Dat vinden wij erg jammer! Kunnen wij iets doen om je van gedachten te laten veranderen? Neem dan contact op via de groene knop rechts onder in het scherm.

Wil je de app alsnog verwijderen, dan kan dit eenvoudig via de app. Ga naar de instellingen en zoek de optie om je account te verwijderen. Zorg ervoor dat je geen openstaande shifts of facturen hebt, want anders is het niet mogelijk je account te verwijderen.

Meestgestelde vragen