Meest gestelde vragen - Geldzaken

Betaling

Wie of wat is Payday?

Payday is een app waarmee je snel je geld kunt ontvangen. We zijn een samenwerking aangegaan om ervoor te zorgen dat je je geld sneller kunt krijgen. Zodra je uren zijn goedgekeurd, kun je met één druk op de knop je geld op je rekening verwachten, meestal binnen 24 uur, afhankelijk van je bank. Let op, hierbij wordt een kleine vergoeding van 3% in rekening gebracht.

Door die 3% te betalen, krijg je de mogelijkheid om je geld eerder te ontvangen. Dit betekent dat je direct toegang hebt tot je hard verdiende geld zodra je uren zijn goedgekeurd, zonder te hoeven wachten tot de reguliere betaaldatum.

Je moet een account aanmaken voor Payday, maar je bent niet verplicht om direct je geld te laten storten. Na 30 dagen worden de bedragen automatisch overgemaakt zonder extra kosten. Je hoeft alleen op de uitbetalen knop in Payday te drukken als je je geld direct wilt ontvangen.

Dat kan! Je kunt ervoor kiezen om de ene dienst uit te laten betalen en de andere niet.

Check onderstaand stappenplan!

Allereerst dienen alle onderstaande gegevens in onze app ingevuld te zijn:

Naam

Adres

Telefoonnummer

Bedrijfsnaam

IBAN

Naam van rekeninghouder

  1. Als de banner in de Aelio app komt zie je de unieke code onderaan. Druk op de knop “Naar Payday”. Deze hoef je niet te kopiëren, deze komt automatisch in Payday te staan. 

 

 

2. De app opent de site om Payday te downloaden, als je Payday al hebt, opent de app vanzelf.

 

  1. Swipe opzij om door de 3 informatieschermen te gaan. 

 

  1. Als je meldingen wilt krijgen druk op “Sta meldingen toe”, zo niet druk op “Overslaan”. 

  1. Payday vult automatisch de code in, als dit niet zo is kan je de unieke code in de banner van Aelio kopiëren en plakken in Payday. Druk erna op “Aanmelden”. 

 

 

  1. Controleer je gegevens, vink “Akkoord met de algemene voorwaarden” aan en druk op “Bevestigen”. 

 

  1. Bevestig je account door de code in te voeren die is verzonden naar jouw telefoonnummer dat bekend is in Aelio. 

 

  1. Controleer je bankgegevens. Als ze kloppen druk op “Ja, dit klopt”, als ze niet kloppen, stuur dan via onderstaande button een berichtje met wat er niet klopt.  

 

 

  1. Maak een pincode aan om in Payday in te loggen. Deze pincode mag je zelf verzinnen. 

 

  1. Dat was het! Payday is nu klaar om gebruikt te worden. 

 

Servicevergoeding

De servicevergoeding is een bijdrage van €1,99 per gewerkt uur voor het gebruik van het Aelio-platform. Deze bijdrage gaat per 1 augustus 2024 in. 

Met deze bijdrage kunnen we: 

  • Betere ondersteuning en service bieden, zodat jij altijd snel geholpen wordt; 
  • De app optimaliseren voor efficiënter werken, zodat jij je werk makkelijker kunt doen; 
  • Meer zorginstellingen aansluiten voor een groter aanbod, zodat jij meer keuzemogelijkheden hebt; 
  • Het gebruiksgemak vergroten, zodat jij nog eenvoudiger diensten kunt vinden en plannen; 
  • Snellere uitbetalingen realiseren, zodat jij sneller je verdiende geld ontvangt; 
  • Nieuwe functies ontwikkelen, zodat jij een nog betere ervaring met de app hebt; 
  • Het betalingsrisico dekken, zodat jij uitbetaald kunt worden voordat de opdrachtgever ons heeft betaald. 

Vanaf 1 augustus 2024 betaal je €1,99 voor elk gewerkt uur via Aelio. Deze servicevergoeding geldt voor alle diensten en projecten die op de app gepubliceerd worden. De kosten worden automatisch in rekening gebracht en zijn terug te vinden op je factuur. Lopende projecten die vóór 1 augustus zijn aangegaan, vallen buiten deze servicevergoeding. 

Voor alle lopende projecten en diensten die zijn aangegaan vóór 1 augustus 2024, geldt de servicevergoeding niet. Voor nieuwe projecten en diensten vanaf 1 augustus geldt de vergoeding van €1,99 per gewerkt uur. 

Zeker! Hier zijn een paar voorbeelden: 

  • Voorbeeld 1: Stel jij kiest een Helpende dienst van €35 per uur voor een dienst van 07.00-11.00 uur. Vanaf augustus betaal je de servicevergoeding van €1,99 per gewerkt uur. Voor een dienst van 4 uur betaal je dan in totaal €7,96. 
  • Voorbeeld 2: Stel jij claimt op 28 juli 2024 een project van drie maanden (augustus, september, oktober). Dan betaal je de servicevergoeding niet voor dit project. Claim je het project op 1 augustus of later, dan betaal je €1,99 voor elk gewerkt uur. Hetzelfde geldt voor diensten. 
  • Voorbeeld 3: Stel je claimt op 25 juli 2024 meerdere diensten en/of projecten die plaatsvinden in augustus of later, ook dan geldt de servicevergoeding (nog) niet. 

De servicevergoeding wordt automatisch in rekening gebracht voor elk gewerkt uur via het Aelio-platform en is terug te vinden op je factuur. 

We begrijpen dat je vragen kan hebben over de servicevergoeding en we staan klaar om je te ondersteunen. Neem gerust contact op via de chat in de Aelio app. Klik op de smiley rechtsonderin de app > Over deze app > Chat. 

Administratie

Aelio neemt een groot gedeelte van jouw administratie uit handen. Wij maken voor jou namelijk de factuur naar de klant. Je facturen kan je terug vinden in Aelio onder administratie (rechter icoontje) en dan bij facturen.

Af en toe heb je een dienst waar je een stukje voor moet reizen. Omdat je als flexwerker werkt, wordt er een all-in tarief gehanteerd waarbij je zelf bepaalt of je een klus de moeite waard vindt voor het genoemde uurtarief. Mocht het tarief exclusief reiskosten zijn dan zie je dit in de omschrijving van de dienst.

Als zzp’er ben je zelf verantwoordelijk voor het opbouwen van vakantiegeld. Omdat je een all-in tarief ontvangt, bouw je niet automatisch vakantiegeld op. Je kunt echter zelf vakantiegeld opbouwen door zelf een deel van je inkomsten opzij te zetten. Hierdoor heb je na verloop van tijd een spaarpotje om van op vakantie te gaan!

Uren en Checkout

Het kan wel eens voorkomen dat je je uren verkeerd hebt ingevuld via de app. Wanneer dit gebeurt, neem je contact op met het Aelio support team via onderstaande button.

De opdrachtgever is verantwoordelijk voor jouw uren. Als je vragen hebt over het tegenvoorstel of over het aantal gewerkte uren, bespreek dit dan direct met hen of vraag om verduidelijking. Als je er samen niet uitkomt, staan wij klaar om te helpen. Gebruik de onderstaande knop om contact met ons op te nemen.

  1. Dienst gewerkt: Ben je klaar met werken? Nice! Nu kun je jouw uren indienen in het hoofdscherm van de app. Controleer de gewerkte dienst (begin-, eind- en pauzetijd) en pas de tijden aan indien nodig. Dien vervolgens de checkout in (Tip: Dien je uren zo snel mogelijk na je dienst in om te voorkomen dat je te laat wordt uitbetaald.)
  1. Tegenvoorstel opdrachtgever: Vervolgens is het de taak aan de opdrachtgever om op jouw ingediende uren akkoord te geven of een tegenvoorstel te doen.

  

  1. Akkoord geven op tegenvoorstel: Wanneer de opdrachtgever een tegenvoorstel heeft uitgebracht, kun je deze accepteren. Dit kan je in de app doen onder je checkouts. Ben je het er niet mee eens? Dan is het handig om in overleg te gaan met de opdrachtgever en tot een oplossing te komen. 

  

  • Let op: Als er een no-show wordt ingediend door de opdrachtgever, krijg je deze niet uitbetaald. Check altijd het tegenvoorstel of dit klopt om misverstanden te voorkomen. Klopt het volgens jou niet? Overleg op professionele manier met de opdrachtgever.

 

  1. Checkout terugzoeken: Wil je terugzoeken hoeveel uur je deze maand hebt gewerkt? Onder “historie” kun je  de door jou ingevulde checkout terugvinden, inclusief updates.

  

  • Let op: Je kunt de checkout niet meer wijzigen nadat je deze hebt bevestigd. 

 

 

Checkout op een project

Ga vanuit het beginscherm in de app naar het kopje ‘projecten’ en klik op het project:

 

Je komt vervolgens in het volgende scherm waar je alle informatie over het project kan vinden en onderaan de pagina kan klikken op de knop ‘uren indienen’.

In het volgende scherm kan je per dag je gewerkte uren invoeren, de pauze en eventuele kilometerkosten. Houd er rekening mee dat het wordt gecontroleerd door de opdrachtgever.

Als je alles goed hebt ingevuld klik je onderaan de pagina op indienen.

Meest gestelde vragen