Hoe kan ik mij aanmelden voor shifts?
Stap 1: Ga naar het dienstenoverzicht Hier vind je:
Stap 2: Kies een dienst binnen of buiten jouw flexpool Stap uit je comfortzone en ga aan de slag voor een shift bij een nieuwe opdrachtgever!
Diensten binnen jouw flexpool kun je direct claimen. Voor diensten buiten jouw flexpool meld je je eerst aan en keurt de opdrachtgever jouw aanmelding goed of af. Totdat dit gebeurt, staat jouw dienststatus op ‘in behandeling’ en is deze zichtbaar onder aangemelde diensten.
Terwijl je wacht op goedkeuring, kun je je ook voor andere diensten in hetzelfde tijdsbestek aanmelden. Als een van je aanmeldingen wordt geaccepteerd, ontvang je een notificatie en e-mail, en worden de andere aanmeldingen automatisch ingetrokken. Het duurt ongeveer 1 á 2 werkdagen voordat jouw dienst wordt goedgekeurd.
Let op: Je ontvangt geen melding als je aanmelding wordt afgewezen.
Let op: De dienststatus kan ‘in behandeling’ zijn tot de dienst begint, dus bereid je voor op mogelijke last-minute acceptatie of afwijzing.
Stap 3: meld je aan voor een project
Wil je langere tijd bij één opdrachtgever werken? Meld je dan aan voor projecten. Na aanmelding neemt het Aelio support team binnen een week contact met je op. Daarna volgt een kennismakingsgesprek met de opdrachtgever. Als dit positief verloopt, kun je voor langere tijd aan de slag!
Stap 4: Aan de slag!
Is je aanmelding geaccepteerd? Dan geldt de OVO. Hierin staan alle afspraken die jij en de opdrachtgever hebben gemaakt. Je vindt hier ook de annuleringstermijn. Zorg dat je op tijd bent en je best doet, want zo maak je kans om in de flexpool te komen en direct te kunnen claimen!
Je kunt je aanmelden voor alle diensten en projecten op jouw opleidingsniveau. Dit betekent dat je alle beschikbare opties kunt zien. Zorg ervoor dat je begrijpt wat er van je wordt verwacht bij elke dienst door de informatie zorgvuldig door te lezen. Let op vereiste certificaten, zoals een BHV diploma. Als je wordt geaccepteerd voor een shift, worden automatisch al je andere openstaande aanmeldingen voor dat tijdstip geannuleerd. Zo voorkomen we dubbele afspraken. Zorg ervoor dat je je aanmeldt voor shifts die voor jou goed bereikbaar zijn en controleer daarom alle details van de shift.
Heel eenvoudig! Tik gewoon op de dienst en druk op ‘Aanmelden’.
Hoe weet ik of een aanmelding geaccepteerd is?
Nadat je je hebt aangemeld voor een dienst, verschijnt er een pop-up waarin staat dat je ‘in de wacht’ staat. Zodra de aanmelding is geaccepteerd, ontvang je een e-mail. Zorg ervoor dat je je e-mail goed in de gaten houdt!
LET OP! Je krijgt geen melding als je aanmelding wordt afgewezen.
Tot het laatste moment! Meestal gebeurt dit binnen 1 á 2 werkdagen. De opdrachtgever heeft dus tot aan het begin van de dienst de tijd om je aanmelding goed te keuren. Het is daarom belangrijk om dit goed in de gaten te houden. Als het je niet meer lukt om de dienst te werken, om welke reden dan ook, annuleer je aanmelding dan 48 uur voor aanvang.
Klik op de shift en druk op ”aanmelding annuleren”.
De opdrachtgever beslist of je in de flexpool komt. Zet daarom je beste beentje voor! Wees punctueel, goed voorbereid en communiceer helder. Hoewel we geen garanties kunnen geven, vergroot dit wel je kans.
Geef het door aan Aelio!
Hiervoor kun je bellen naar 088-0351500 van 06.00 uur tot 20.00 uur doordeweeks en in het weekend van 06.00 uur tot 17.00 uur.
Als er een conflict ontstaat, probeer dit dan eerst samen op te lossen. Als jullie er niet uitkomen, staan we klaar om te helpen. Laat het ons weten en we zullen ons best doen om een oplossing te vinden.
Een no-show boete is een boete die in rekening wordt gebracht wanneer je niet komt opdagen voor een dienst/project die je wel hebt geclaimd en waarvoor de opdrachtgever jou heeft goedgekeurd.
De no-show boete bedraagt €100.
Je moet de no-show boete betalen als je niet komt opdagen voor een dienst die je hebt geclaimd en waarvoor de opdrachtgever jou heeft goedgekeurd.
De no-show boete wordt in rekening gebracht om ervoor te zorgen dat diensten/projecten op een betrouwbare manier worden ingevuld en om de continuïteit en kwaliteit van de zorg te waarborgen. Het niet opdagen kan grote gevolgen hebben voor zorginstellingen en hun cliënten.
Als je een geldige reden hebt voor je no-show, zoals een noodgeval of ziekte, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze Helpdesk via de chat in de Aelio app. We zullen je situatie beoordelen en beslissen of de boete wordt kwijtgescholden.
Zorg ervoor dat je alleen diensten claimt waarvoor je beschikbaar bent en dat je op tijd komt opdagen. Als er iets verandert in je beschikbaarheid, annuleer de dienst dan zo snel mogelijk binnen de annuleringstermijn. Deze verschilt per opdrachtgever, dus lees je overeenkomst altijd goed door.
Als je weet dat je niet kunt komen werken, annuleer de dienst dan zo snel mogelijk via de Aelio app. Als de annuleringstermijn is verstreken, neem dan direct contact op met de opdrachtgever en ons Support Team via de chat in de app om de situatie te bespreken.
Als je vragen hebt over de no-show boete, kun je contact opnemen met ons Support Team via de chat in de Aelio app. We helpen je graag verder.